هشدار

در زمینه های مختلف

هشدار

در زمینه های مختلف

آزادی مطبوعات در جهان درحال کاهش است

هیچ خبرنگاری درسال 2011 با سانسور مواجه نشده وموردحمله قرارنگرفته.در اولین ماه های 2012 هفده خبرنگارکشته شده اند  

2012 غم انگیزترین سال برای خبرنگاران در سراسر چهان بود.نظربه دهمین رده بندی سالانه آزادی رسانه ها، در جریان سال گذشته سانسور ها و بد رفتاری های زیادی با خبرنگاران صورت گرفته است.

این گزارش و دسته بندی سالانه توسط گزارشگران بدون سرحد نوشته شده است.سال 2012 آغازخوبی برای خبرنگاران نبود.در چند ماه اول سال 2012 هقده خبرنگار در جریان تهیه گزارش از اوضاع خطرناک، جان خود را از دست دادند.  

قتل گزارشگران رسانه ها و فراموشی صلح  

خبرنگاران معمولا در شرایط دشوار و در مناطق نا امن فعالیت میکنند. و همچنان آنها از ظلم و استبدادی که خبرنگاران با آن مواجه میشوند ، گزارش تهیه میکنند. ترویج و تعمیر صلح خبرساز نیست بنابر ان خبرنگاران در این رابطه نمی نویسند. اگرچه یک دلیل دیگر هم وجود دارد که بازار فروش جنگ گرم تر از بازار فروش صلح است.

مخاطبین به موضوعات توسعوی علاقمندی ندارند.انها بیشتر ترجیح میدهند که در باره بحران ها بدانند. به این منظور فروش همچوگزارش ها توجه خبرنکاران را به نقاط جنگ زده بیشتر جلب کرده است.خبرنگاران مجبور میشوند خطرات را بخاطر تحت پوشش قرار دادن جنگ به دوش بگیرند. بعضی اوقات انان بهای زیادی میپردازند.

خبرنگاری به صفت یک مسلک . در مزارشریف بانوان خبرنگار دریک ورکشاپ در مورد فعالیت های خبرنگاران صحبت میکنند. افغانستان یکی از خطرناک ترین کشورها برای فعالیت خبرنگاران است.  

آزادی بیان انلاین در اولویت کاری سازمان ملل متحد نیز قرار دارد.  

آزادی بیان و مخصوصا آزادی مطبوعات انلاین همچنان در اولویت کار ملل متحد قرار دارد.این مطلب را آقای بانکی مون دبیرکل سازمان ملل متحد بعد از انتخاب دوباره اش در این موقف در تابستان گذشته ابراز داشت.آقای مون چندی قبل بعد از آغاز شورش های شرق میانه نیز حمابت خود را از خبرنگارانی که در مناطق جنگ زده میروند بیان کرده بود. او همچنان از اهمیت انیرنیت در این کشور ها گفته بود.

قرار گزارش خبرنگاران بدون سرحد ، از اشخاصی که به انترنیت دسترسی دارند از سه شخص یکی شان به خدمات وبسایتی رایگان دسترسی ندارند.

در سال 2010 بیشتر از نصف خبرنگاران انلاین تحت فشار های سیاسی و نظامی کار میکردند. به ویژه وبلاگ نویسان که در بسیاری از کشور ها با خطر مواجه بودند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد