هشدار

در زمینه های مختلف

هشدار

در زمینه های مختلف

دلیل پیوستن جوانان به گروپ های مخالف دولت

جوانان نقش حیاتی را در تعیین سرنوشت جامعه بازی میکنند وسرمایه ګذاری بالایشان ، جامعه را به سوی رفاه سوق میدهد . اما مشکلات جوانان افغان بحثی است که دولت و رسانه ها کمتر به آن توجه نموده اند.  

جوانان قشر فعال و سازنده در تمام جوامع میباشند . دولت ها به خاطر داشتن اینده مرفع و با امن تلاش بیشتر روی ظرفیت سازی جوانان در عرصه های مختلف میکنند. اما وضعیت بحرانی سه دهه اخیر که در افغانستان حکمفرماست ، جوانان افغان را در تمام عرصه ها به بن بست مواجه ساخته است. نبود فرصت های شغلی ، فقر و تنګدستی، مساعد نبودن زمینه فراګیری دانش ، سنت های ناپسند حاکم در جامعه ، مشکلاتی که فراروی تشکیل خانواده وجود دارد ، ناهنجاری های فکری و بلاخره بی باوری نسبت به آینده ، مواردی اند که بیشتر جوانان را متاثر ساخته است. از طرف دیګر دولت و نهاد های غیر دولتی که در این راستا فعالیت دارند با تمویل کننده های خارجی شان نتوانسته اند کوچکترین کاهشی در مشکلات فوق بیاورند. این امر باعث دلسردی جوانان از دولت و قطع امید آنان نسبت به آینده شان میشود. بدون تردید مشکلات فوق تا حدی چالش برانګیز اند که قدرت تصمیم ګیری دقیق را ازجوانان سلب کرده ومنجر به رجوع کردن جوانان به اعتیاد و مهاجرت های غیر قانونی میشود و در نهایت مفکوره یی پیوستن به ګروه های مخالفین دولت را در ذهن جوانان تداعی میکند.

به این ترتیب ما شاهد پیوستن جوانان به ګروه های مسلح ضد دولتی و افزایش حملات تروریستی در جامعه خود هستیم که به صورت روز افزون ګراف سعودی خود را میپیماید و زنده ګی آرام سایر شهروندان را به خطر مواجه میسازد.

مواردی را که در بالا باد آور شدیم همه مشکلاتی اند که اکثر جوانان افغان با آنها دست و پنجه نرم میکنند که اګر به حل این معضلات پرداخته نشود جامعه ما به یک مشکل جدی تر از حال مواجه خواهد شد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد